Sunday, January 20, 2013

HARI CUTI: HARI D.I.Y

Asalamualaikum w.b.t..

Selamat hari Ahad,Sultan Kedah bg lala cuti hari nie..hehehe..seronok dpt berehat2 di hari ahad sekali sekala..selalunya hari ahad hari bekerja lala..

Maka sempena hari cuti nie hari utk lala ber D.I.Y la yer..ya ampun sgt mencabar minda dn jiwa raga ye nk menjahit manik nie..sabo je la..dh la lala nie tgn keras mcm kayu,masa menjahit ada je yg x betul,huhuhu...patut la org yg ambik upah jahit manik kena kan bayaran yg munasabah sbb mmg susah dgn nk pikir idea nk jahit manik design mcm mn..jd mmg patut pn dorang charge mahal..manik2 koran nie pn harga mahal..

Agak2 penat jahit manik,berenti kejap..pastu kang sambung balik..tp bila tgk hasil kita jahit dgn penuh kepayahan sbb tgn kayu mcm lala nie,seronok pulak..rasa mcm cantik je..* perasan sekejap..

Walhal ada yg lebih teror jahit manik nie semua dr lala..tp lala ttp seronok sbb dpt jugak d.i.y my veil nikah.baru sekerat jalan jahit manik,rasa mcm panjang lg veil nie nk siap jahit manik..hahaha..pdhal veil lala 1 meter je masa beli kain chiffon hari tu..agak2 mau 1 minggu jugak apa jahit manik je.hahaha..

My wedding on Ogos tp skang dh giat d.i.y veil..x awal sgt ke?ntah..bg lala,cpt lala siapkan blh lala fokus kt benda lain pulak..ingat dh siap veil nikah nanti,nk sambung d.i.y tapak utk hantaran pulak..buat2 siap2 kn..pastu simpan..nanti dh dekat kenduri baru kuarkn utk gubah buat hantaran..lgpn tgk ticker mcm cpt je bejalan,ada lg 7bulan ++..x lama dh tu..waaaa....semoga dipermudahkan semua..Amin.

Dh jahit setengah dh manik tp lala sorok dulu..hehehe..nanti sampai masa lala teaser okeh..kena tunggu lg 7 bulan ye laling semua..yg penting my veil adalah simple ya amat tp lala suka..asalkan cantik di mata lala..mn tau leh ambik tempahan jahit manik..* tidakkkkkkkkk...x sanggup..hahaha..

my d.i.y box

Ok lah..nk sambung d.i.y jap...semoga sabar byk2.. (^___^)


- L.A.L.A -

4 cerita2:

cha said...

wah bestla cuti hehe so esok cuti sekali tak?

mesti semangat kan buat manik manik ni. bestnya kreatif huhu

AyongAtikah Zaid said...

bgs2 start awal2....nnt x menggelabah....=)

eddany @ WE said...

rajin diy!!! mesti puas hati bila da siap~ :)

s h a said...

Yeah...DIY sgt besh.Sebab puas hati dan jimat.Hehe.Okayla tu lala.Better buat awal.Kalau sume nak tnggu dekat majlis tkt kelam kabut.Huhuh.Ni da nak masuk bulan 2.Rase br semalam masuk thn 2013.Cepat je kn.

Post a Comment

Sila cerita2 ye..(^_____^)

Recent Visitors

© 2013; Angan-angan Lala | Designed by: Ilham Liyana | Powered by Blogger