Thursday, March 31, 2011

Auburn - Perfect two





- L.A.L.A -

Tuesday, March 29, 2011

Hujan...Sejuk...Playful Kiss

Hujan seharian hari nie..sejuk je,seronok je rasa keja ari nie..hehehe..sambil melayan playful kiss kt youtube..
i like it so much..it 's make me can't stop smiling..(^_____^)

Oh Ha ni and Baek Seung Jo

- L.A.L.A -

Monday, March 28, 2011

PLAYFUL KISS KOREAN DRAMA








- L.A.L.A -

Sunday, March 27, 2011

JUMAAT YANG BEST & X BEST..

Hari jumaat hari cuti utk pekerja gomen kt kedah...so lala ngn aju (kwn baik lala) apa lagi,pegi jenjalan la kt Jusco Perda,Seberang Prai.Penang..hajat di hati nk tgk wayang cite ....DALAM BOTOL..semangat nie nk tgk,beli la tiket..dpt tiket beli la popcorn ngn air..masuk la dgn semangat kt dlm panggung..masuk2 punya la.......------------> kosong panggung...hahaha...ada 9 org je..sedih..hahaha..start je cita,dh mule boring...nasib ade popcorn,kunyah la popcorn sampai abis cita,nk kuar..sayang tiket RM8..tgk jugak la sampai abis...huhuhu..rugi den...pasni sesapa ajak teman tgk cita DALAM BOTOL,tlg jgn ajak..cukup skali je..
POSTER FILEM
JUSCO PERDA





Lepas abis tgk wayang,pegi isi perut yg lapar..hehehe..pekena nasi goreng pattaya spesel ngn tomyam campur..sedap2..kenyang pewut lala..lepas kenyang pewut,misi ke 2 dilancarkan------> SHOPPING.
Masuk semua kedai yg ade dlm Jusco tu,kedai kasut,kedai baju,kedai aksesori dan mcm2 kedai lg la lala ngn aju terjah...hahaha..last2 lala masuk kedai kasut VINCCI.pusing2 dlm vincci,tebekenan flat shoes,maka rembat 2 pasang la..hahaha..untung ade Padini Member Card(PMC),awal tahun je dpt la voucher Padini kasi setelah mengabiskan duit membeli produk mereka sebelum2 tu..tahun nie lala dpt voucher RM50..hahaha..selalu dpt RM10 je..TQ Padini..hehehe..tu yg boleh rembat 2 pasang kasut tu..mmg seronok la..*opss..tiba2 teringat masa tgh dok tulis nie,teringat entri lepas..1 thn x membeli belah..huhuhu..x sampai 3 bulan lg,lala dh shopping kasut..hahaha..perempuan,mmg x leh kn x shopping..

Dh penat soping,destinasi terakhir Big Apple Donut..lala tapau 6 biji bawak balik umah utk mak,ayah n abang..hehehe..

Big Apple Donut's






Begitu la cerita hari jumaat..(^____^)

- L.A.L.A -

Thursday, March 24, 2011

Najwa Mahiaddin "Got to Go"







- L.A.L.A -

Tuesday, March 22, 2011

GIRL

Monday, March 21, 2011

Feeling better now..

Selamat hari isnin..mulakan hari dgn ceria..hehehe..lala skang dh betambah ok dari segi perasaan,dh leh control..dn mula ceria dan happy..dah boleh terima keadaan dan ape yg terjadi..so hati dan perasaan semakin baik..masalah semakin selesai..
happy

- L.A.L.A -

Sunday, March 20, 2011

Hilang mcm magic..

Kan bagus kalu ada magic..boleh lala hilangkan semua rasa sengsara yg ada dalam diri,hilangkan org yg buat lala menderita dan yg penting lupa semua ape penah dilalui bersama dan x pernah kenal lgsg..lg bagus kalu boleh mcm tu..seronoknya kalu boleh buat mcm tu..x pn suh David Copperfield buatkan..hehehe..dia kn magician..
*buat magic tukar jadi rabbit



Tp ape pn yg sebenarnya kita kena redha sbb ape yg berlaku semuanya ujian dari Allah..kalu kita tabah,sabar hadapinya...insyaAllah,tuhan akan berikan kita yg lebih baik drpd ape yg kita hilang..jd,beserah pd Allah sepenuhnya..hadapi dgn senyuman.

- L.A.L.A -

BUKU MOTIVASI

Salam hari ahad..2 hari becuti,seronoknya bemalasan kt umah..berehat2..hari jumaat sempat pegi kedai buku POPULAR tgk2 buku dan tebeli buku motivasi..hehehe..sbb merasakan diri skang memerlukan motivasi utk melalui dn menghadapi hari2 yg mendatang..
Jadi Cool +positf=psikologi suka-suka
Nie la buku motivasi yg lala beli..bagus buku nie,mudah,ringkas n padat..yg paling penting menarik utk dibaca,senang nk paham..sedikit sebanyak termotivasi jugak diri nie..tp psikolgi tentang cinta sikit sgt...hehehe..tu yg perlu lebih...hahahaha..


- L.A.L.A -

Thursday, March 17, 2011

Soalan cepu emas?

Tengahari td tgh dok syok2 menggodek encik google,tetiba handphone bunyi,tanda 1 msj masuk..lala pn baca la dn dgn tiba2 rasa mcm sesak nafas jap ok..msj dr tokey butik pengantin...hahaha..*abg zai,sorry lala x de credit,ptg nanti sikit lala balas...Lgpn lala tgh pikir jawapan utk soalan cepu emas abg zai bg masa msj td..

Dan tiba2 rasa kepala pening...huhuhu..

- L.A.L.A -

Rasa mcm nk mkn sesuatu..

Weee...ari nie dh khamis,last day keja utk minggu nie..seronoknya.Tiba2 rasa mcm nk mkn sesuatu yg ada cheese..nyum2..kek ke,tart ke roti ke..sedapnya..pizza hut pn ok jugak..hahaha..
cheese tart

blueberry cheesecake secret recipe

Kena ajak seseorg pegi makan nie..(^____^)


- L.A.L.A -

Wednesday, March 16, 2011

PEMANDU MALAYSIA KURANG MORAL

Selamat hari rabu..hari nie mcm biasa lala pegi keja,lalu jalan biasa..sampai kt trafik lite yg biasa lala lalu nk g keje...lala duduk lane paling kanan sbb nk belok ke tmpt keja,maka adalah 4 biji keta yg x reti nk queue wlpn keta lain queue dgn panjang dn sabar..dh la masa diaorg potong queue tu,lampu tgh hijau utk keta yg nk terus,x takut ke mn tau tiba2 keta yg nk terus tu tgh laju x nmpk korang,x pasal2 nanti belaku kemalangan,dn keta yg berada kt lane lala nie mesti akn tekena tempiaskn..diaorg nie mmg pentingkan diri sendiri kan..x de rasa hormat lgsg pd org lain,selalu benda nie jadi.rasa nk je snap picture dioarg pas2 wat masuk dlm paper metro kt bahagian org dok komplain tu..x pn report kat trafik,suh trafik tunggu kt depan..menyusahkan org..mcm mn nk didik pemandu behemah mcm tu..yg paling geram pemandu kaum wanita pn sama..ish2..nk jadi pemandu behemah semua dtg dari diri sendiri..


- L.A.L.A -

Tuesday, March 15, 2011

BAJU MENGECUT@TUAN MEMBESAR.....

Pagi nie mcm biasa bangun nk pegi keja..siap2 mandi,capai la baju kurung yg dh digosok 2 hari lepas..sarung kain,tiba2 rasa mcm kain tu singkat,???pelik..x pe,sarung baju ke badan tiba2 rasa mcm muat2 je..lg pelik..hehehe..sblm nie lala pakai baju kurung nie ok lg tp np kali nie jd lain..lala pn terus kuar bilik pegi kat mak..mak pn tgk pelik,mak pn nmpk mcm baju nie mengecut..hahaha..ok baju lala mengecil ye bkn lala membesar ye...hehehe..tp mmg terasa mcm baju nie mengecil..nasib baik..*x nk terima kenyataan yg tuan dia pn membesar..hahaha..


- L.A.L.A -

RUMAH IDAMAN

Tiba-tiba terasa mcm nk tambah aset..dgr pulak yg pinjaman umah 100% utk org muda yg kuar kat berita harian baru nie,lg la rasa seronok kan..terus rasa mcm bekobar2 nk cari rumah idaman hati..x nak la yg mahal n mesti la yg murah...hehehe tp umah mesti la besar dan luas,ada tanah tepi,cantik,selesa...hehehe..*demand.


Senarai 25 bank yang membiayai pinjaman 100 peratus



Bank Skim Rumah Pertamaku

1. Affin Bank Berhad
2. Affin Islamic Bank Berhad
3. Alliance Bank Malaysia Berhad
4. Alliance Islamic Bank Malaysia Berhad
5. AmBank Berhad
6. AmIslamic Bank Berhad
7. Bank Islam Malaysia Berhad
8. Bank Muamalat Malaysia Berhad
9. CIMB Bank Berhad
10.CIMB Islamic Bank Berhad
11.EON Bank Berhad
12.EONCAP Islamic Bank Berhad
13.Hong Leong Bank Berhad
14.Hong Leong Islamic Bank Berhad
15.Maybank Berhad
16.Maybank Islamic Bank Berhad
17.OCBC Bank Malaysia Berhad
18.OCBC Al Amin Berhad
19.Public Bank Berhad
20.Public Islamic Bank Berhad
21.RHB Bank Berhad
22.RHB Islamic Bank Berhad
23.United Overseas Bank Malaysia Berhad
24.Standard Chartered Bank Malaysia Berhad
25.Standard Chartered Saadiq Berhad


Kriteria Kelayakan Utama

*Warganegara Malaysia
*Pembeli rumah pertama
*Berusia 35 tahun ke bawah
*Pendapatan kasar tidak melebihi RM3,000 sebulan
* Rumah berharga antara RM100,000 dan RM220,000 
*Sah dalam jawatan dan bekerja dengan majikan sama tidak kurang enam bulan
*Jumlah bayaran balik tidak melebihi 1/3 daripada pendapatan bulanan
*Bukti pendapatan

sumber dr berita harian


Lala x nk cari umah jauh2 dr tempat kerja@mak ayah..nk yg dekat2 je supaya mudah lala nk balik tgk mak ayah bila2 masa..hehehe..so rumah lala cari adalah dlm kawasan sg.petani je sbb sg.petani nie byk btl taman yg ada,yg sedang dibangunkan n bakal dibangunkan pn bersepah..dekat dgn tmpt keje pn ada taman yg dh siap dibangunkan cuma tinggal proses2 terakhir je..harga rumah mahal tp rumah kecik..huhuhu..rumah skang mmg mcm tu kan..rumah yg besar harga dia lg besar la kan..hehehe..harap2 boleh tambah aset tahun depan..Amin.


Belleza house
Price from RM128,300
Land Area : 24' x 70'
Built-up Area : 24' x 45'
Lacasa House
Price from RM195,000
Land Area : 40' x 80'
Built-up Area : 28' x 48'


Dealova house

Price from RM215,000
Lot Size : 40' x 80'
Built-up Area : 31' x 51'





Antara rumah pilihan lala..nie semua rumah kat ambangan height from SPK HOMES Company..rumah2 nie dekat je dgn kawasan taman yg lala tinggal skang..hehehe..x jauh pn.Semoga impian utk memiliki rumah tercapai dan dipermudahkan..(^_____^)




- L.A.L.A -




p/s:tgk dekat mudah.com.my pn byk gak rumah utk dijual..

Facial muka

Lambatnya lagi gaji nk masuk..huhuhu.Lala nk pegi buat facial muka sbb rasa muka dh teruk giler,dh x licin*hehehe..mcm la mula tu licin kn..pencuci muka pn pakai sabun susu kambing je..x de toner,x de pelembap..kesian lala..(pdhal mcm x de toner ngn pelembap,huhuhu).Yg sebenarnye lala nie malas nk amek kesah bab toner ngn pelembap nie wlpn mmg ada dlm almari tu tp Alhamdulillah la wlpn lala jarang guna benda2 tu muka lala x de kesan ape2 cuma x brp nk gebu..hahaha..Umur dh kt hujung2 20-an nie patutnya lala dh kena jaga kulit muka utk mengelakkn kulit cepat tua tp kerajinan tu x brp cukup..So kena la p wat facial muka,skali skala wat jugak facial sendiri tp brp nk syok sbb x de org nk urut2 muka kita..Jadi dpt gaji nie nk pegi buat facial muka la,nk ajak kawan lala skali..ade geng baru best..Dalam masa yg sama dh mula kena amek berat ttg kulit wajah supaya sentiasa sihat dan melambatkan proses penuaan..bkn takut tua sbb semua org akan tua cuma org ckp jgn tua sblm umur kita..hehehe..mudah je,yg penting hati sentiasa bersih,gembira,senyum sokmo,berdoa selalu.,dekat dgn Allah..InsyaAllah kita akan sentiasa rasa muda...


- L.A.L.A -

Monday, March 14, 2011

saya mau melancong

Hati rasa seperti ingin melancong...*ceh,mcm jauh je bunyi nk g melancong..hahaha..mcm nk oversea..kn best kalu dpt pegi Seoul,korea Selatan tp tiket mahal sgt..hahaha..pegi balik dh 1k lebih..huhuhu..pegi dlm angan2 je la ye..tp kalu dpt g korea mmg best la..*nie semua akibat pengaruh cerita korea...hahaha..


Oleh kerana x dapat pegi seoul,maka cari la destinasi lain utk dituju..nk g melancong dlm masa terdekat nie,nanti bulan 9 nk g kuching..weee...seronok..rasa mcm nk g pantai je,berehat n tenangkan fikiran..keluar dari masalah jap..huhuhu..pantai mana yg best ye nk pegi wlpn lala nie penakut air..hahaha..tiba2 telintas PD kt otak nie..ok x PD?nk survey la.

Tgh godek2 encik google tejumpe la chalet atas air..mcm best je,tmpt dia pn nmpk cantik,harga pn leh tahan la...huhuhu..THE LEGEND WATER CHALETS,PORT DICKSON.




Mcm best je kan chalet nie tp harga 1 mlm pn leh tahan la..lain la kalu utk honeymoon kn..hahaha..nanti tanye kwn2 gak la yg penah becuti kt PD,kt mana tmpt yg best nk tinggal..

Avillion Admiral Cove,PD

Eagle Ranch Resort,PD

2 tmpt nie pn nmpk best..semangat cari hotel yg best,last2 skali nanti cari hotel bajet,x pn chalet bajet..hahaha..

Ape pn mmg terasa nk melancong dan destinasinya adalah kawasan berpantai..

- L.A.L.A -

p/s:selain PD,mn lg pantai yg best ye..

Wednesday, March 9, 2011

SURVEY

Hati tiba-tiba bersemangat men"survey" U mana nk sambung study..hehehe..nk wat PJJ kata kan..*mcm x pecaya pulak lala nk sambung study..biar betik kn...Setelah berpikir2 n mencari2,maka tersenarai la brp pilihan U yg terpilih..
  1. UITM Merbok- dekat ngn tmpt keje 
  2. OUM Sg.petani- dekat gak ngn umah
  3. UUM Changlun-jauh gak dr umah dlm 1 1/2jam baru sampai
  4. USM Penang- jauh gak tp x lah sejauh UUM,yg nie 45min dh sampai.
So,ini lah U yg terpilih..tp rasa2 mcm dh jumpa pilihan hati tp sesi pengambilan dh tutup..maka dgn ini kena tunggu hujung tahun nie la pulak utk intake baru..huhuhu..harap2 kali nie cita-cita nk sambung degree tercapai,harap2 dh x hangat2 taik ciken lg la sbb niat nk sambung study dh lama dr thn lepas lg..bila hidup rasa surut mula la niat tu dtg tp bila hidup dh pasang balik,niat tu ditinggalkan mcm tu je la..lala...lala...Member2 lain dh ramai yg abis degree,lepas abis diploma aritu,diaorg terus sambung degree..lala je x nak sbb otak dh tepu sgt,lgpn x nak menyusahkan mak ayah lg..lgpn umur pn dh.........hehehe.

So ambil la keputusan nk kerja,Alhamdulillah x lama la jd penganggur kerhormat,lala dpt keje gomen wlpn bkn la pekerjaan yg diminati tp rezeki dh dtg,terima la dgn tgn terbuka..sedar x sedar dh nk kat 3 thn lala keja..nampak la hasil titik peluh kerja sbb x kerja dlm aircond..x lain x bukan encik putih la yg disayangi tu..ingat thn depan ade rezeki lebih nk beli umah pulak..hehehe..moga tercapai,amin..

Ape2 pn kena tunggu akhir thn nie ye samada niat nk sambung study tercapai ke tak..huhuhu...lg pn kena pikir masak2,kalu dh amik keputusan nk sambung study,lala kena lepaskan satu benda..lala pn dh letak tanda sampai angka 30 je..lepas pd angka tu,lala dh buat keputusan..Ape pn serahkan segalanya pada Allah dan terus berdoa..


- L.A.L.A -

Monday, March 7, 2011

Being Single..

Single?ok ke..dgn umur yg dh mencecah 29thn..hehehe..tp senang ape,nk kemana,nk buat ape dan sebagainya x perlu nk bgtau kt sape2 selain family sendiri..duit pn enjoy utk diri sendiri je..
Tp kdg2 sakit jugak bile tgk kwn2 bahagia tp kena terima masa utk diri sendiri blm tiba lg,,semua dh dijanjikan Allah,tunggu je..Usaha mmg dh usaha,selebihnya beserah dan tawakal..ape yg penting sentiasa memohon doa diberi kebahagiaan wlpn single..bahagia dgn family,bahagia dgn kawan2 yg menemani..
Hidup kita dh dijanjikan Allah,dh tertulis sejak azali perjalanan hidup kita,nk mengubah takdir mmg x kan berlaku tp ape yg boleh memperbaikinya sahaja..hati kena sentiasa redha dgn ape yg dilalui wlpn kadangkala amat sakit dan x tertanggung tp cuba sedaya upaya menghadapinya..huhuhu..kdg2 penat nk jawap soalan org yg asik tanye bila nk kawen?x de bf lg ke?adoiii...tp jawap jgk.
Ape2 pn teruskan perjuangan dan penghidupan..Ape yg belaku ada hikmah yg tersembunyi menanti..Tabahlah wahai hati yg lara..


- L.A.L.A -

Recent Visitors

© 2013; Angan-angan Lala | Designed by: Ilham Liyana | Powered by Blogger